Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Vosta Jindra

15. 4. 2011 10:54
Půl pravdy a půl demagogie

Železnice má budoucnost, ale všechny tratě prostě budoucnost nemají. V článku je hodně demagogie. Když je zastávka vlaku 2 km od obce někde v polích, tak nemůžu tvrdit, že se lidi mají ve vlastním zájmu projít. Jednak v zimě a potmě to není nic moc a jednak spoustě lidí třeba neslouží nohy. Pak logicky jezdí autobusem, který na té návsi skutečně zastaví. Zejména regionální tratě byly budovány jako nákladní a přeprava osob byla jen vedlejší činnost. Proto se vesnicím spíše vyhybaly. U každé tratě je třeba zkoumat, zda slouží lidem a kolik stojí (samozřejmě objektivně, údržba silnice pro autobusy jistě není zadarmo). A některé halt nemilosrdně zaříznout a investovat do zlepšení těch efektivnějších. Láska k železnici v těchto úvahách nemá místa.

0 0
možnosti
K-KP

kunta_kinte - konzument psu

15. 4. 2011 12:27
Re: Půl pravdy a půl demagogie

Naprosty souhlas. Obzvlaste to tvrzeni s porochazkou je zcestne. Chodit kazdej den vic jak kilometr na prostredek VHD neberu jako standard kvality cestovani 21. stoleti.

0 0
možnosti
X

xychteen

15. 4. 2011 10:21
Obaávám se, že přes veškerou snahu další K-report...

...nebo DF ČD na iDnesu nevznikne.

V článku je pár obecných pravd a spousta šotoideologie. Na těch dvou výšezmíněných fórech se podobné debaty vedou již asi 15 let bez nějakého zjevného efektu, nevidím žádný smysl v tahání těchto na další portál.

:

Já mám mašinky taky rád, ale své touhy ukájím virtuálně pomocí TRAINZ. V normálním životě patřím k těm, co jezděj autem a po deseti minutách čekání na šukafon se třemi pasanty u spousty přejezdů ve šluknovském výběžku na dráhu spíš nadávaj ;-D

0 0
možnosti
KZ

donmiguel

15. 4. 2011 9:49
Zeleznice ma budoucnost

Ve Svedsku v 60tych letech zrusili spousu zeleznic, ted se snazi nektere za vysokych nakladu obnovit. Automobilova (autobusova) doprava nema budoucnost. Pokazde

kdyz prijedeme autem do Cech tak pouzivame vlakovou dopravu, je to pohodlne,

ekologicke a levne ve srovnani s cenou benzinu. A navi si muzu dat i pres den pivo!

0 0
možnosti
A

AAA2

15. 4. 2011 10:08
Re: Zeleznice ma budoucnost

to muzes i v autobuse ;-D

0 0
možnosti

CART09

15. 4. 2011 9:35
Fanoušek

Já se považuji za fanouška železnic, ale tohle je opravdu jednostranný pohled... no, silnice se také opravují z veřejných peněz, ale také jsou kromě autobusů využívány i individuální dopravou. A ta na železnici není. Kdyby po silnicích jezdily JEN autobusy a kamiony, tak můžeme porovnávat náklady na osobo- nebo tunokilometr, ale takhle...

Můžeme se bavit o ekologičnosti a bezpečnosti, a třeba nějakém daňovém zvýhodnění železniční dopravy (což ostatně mýtným systémem už nastalo), ale bez silnic to prostě nepůjde, nemůžete nutit kdejakého truhláře nebo instalatéra, aby místo dodávky jezdil s nářadím a materiálem na zádech k zákazníkovi vlakem...

0 0
možnosti
RV

Viro

15. 4. 2011 8:53
VLAK?

Ježíši, on to někdo ještě používá?8-o Drahé, pomalé, špinavé, smradlavé.......... snad s vyjímkou retrovlaků a několika zájmových železniček.Rv

0 0
možnosti
ER

borovec

15. 4. 2011 9:04
Re: VLAK?

To víš že vlak používáme!Nádraží je v Litomyšli 100 m od obchoďáku,pro důchodce z vesnic a spoustu ženských co nemají řidičák ideální.;-D

0 0
možnosti
JB

Huffnagellův duch

15. 4. 2011 8:15
A máte karmu!!!

R^

0 0
možnosti
MT

Nikki01

15. 4. 2011 9:27
Re: A máte karmu!!!

DěkujiR^

0 0
možnosti
JB

Huffnagellův duch

15. 4. 2011 8:11
Je to otázka pohledu na věc,

ale pan Tomek má v podstatě pravdu. Jistě bychom našli v ČR i spoustu silnic 3.třídy, které byly v minulosti využívány jinak než dnes a nikdo nepřijede s bagrem a nezačne odstraňovat asfalt.

Fanatismus vidím právě v bezhlavém rušení. Neříkám, že by některé trati zrušeny být neměly, ale vždy by měl rušení předcházet opravdu kvalitní audit nákladů. Ne lži, kterými nás krmí SŽDC. Kdo se pohybuje kolem železnice, ví, jak ta jejich slavná údržba vypadá. Dalším krokem by měla být nabídka k odprodeji - buď soukromníkovi, nebo svazku obcí. Až poté, co o trať, kde opravdu nemá smysl jezdit nikdo neprojeví zájem, má být zrušena.

Rušení tratí je dnes prováděno na politickou objednávku a vidím v tom špinavé kšefty různých krajských místodržících, kteří už se třesou na dotace z EU, které přijdou např. na předraženou, zbytečnou cyklostezku, která nahradí v trase stávající trať. Mohl bych se rozepsat o schválnostech v jízdních řádech, o nenavazujících spojích, o rušení nákladových ramp,

0 0
možnosti
JB

Huffnagellův duch

15. 4. 2011 8:13
Re: Je to otázka pohledu na věc,

o nesolidnosti v jednání železnice se zákazníky - ale kdo to zná, ví o čem píšu, kdo nezná, snad by ani neuvěřil.

Rušit železnici, formu hromadné dopravy, v době, kdy benzín už stojí skoro 40Kč je velmi krátkozraké rozhodnutí, dokazující, že u nás opravdu, přes všechny proklamace politiků neexistuje naprosto žádná dopravní koncepce.

0 0
možnosti
R

Roman36a

15. 4. 2011 7:34
To už není láska k železnici,

ale fanatismus. Lidé uvažují racionálně a tam kde je to pro ně výhodné vlak používají a to velice rádi. Nepotřebují nějakého Tomka aby jim vysvětlil co je pro ně dobré. Nechápu kde bere tu drzost aby radil lidem jak mají trávit svůj volný čas. Vstávat o 3/4 hodiny dřív kvůli cvokovi který má rád mašinky rozhodně nehodlám. Nevím jestli má děti, dost o tom pochybuju. To by si totiž jinak vážil svého času.

0 0
možnosti
JM

J i ř í

15. 4. 2011 8:00
Re: To už není láska k železnici,

Ono je to relativní. Kde vy berete tu drzost označovat toho, kdo projeví svůj názor, fanatikem a cvokem? A nežilo by se nám lépe, kdyby místo toho "racionálna" občas bylo taky trochu malebna a romantiky?

0 0
možnosti
K-KP

kunta_kinte - konzument psu

15. 4. 2011 0:09
Takze hned k bodu 1

Ratej nad Sazavou, Mirosovice, Mitrov, Ledecko ( Obzvlaste vypecene ) Samopse. Vsechny zastavky minimalne kilometr vzdalene. A to jsem jen na malem regionu.

S tim koresponduje bod dve, zkuste se tech obyvatel zeptat, jak radi to kazdy den chodi. Co by dali za bus na namesti... ten jim ale nikdo neda, bo reknou - mate vlak, tak co chcete... Tak sednou do auta. 

Rad cestuji vlakem, dokonce prekonam i zname nesvary, ale muset tak cestovat kazdy den, jdu do auta. Vlak ma vyznam na rekneme primestskou a dalkovou dopravu, ne obsluhy kazde zapadle diry.

0 0
možnosti
ER

borovec

15. 4. 2011 9:16
Re: Takze hned k bodu 1

nám zastavuje autobus dál než vlak.Autobus nestaví na návsi,ale 100 m za nádražím.Jsme vesnice u R 35.Kilometr jdeme tak jako tak.Že by byly zastávky daleko se nám nezdá,jsme zvyklí;-)

0 0
možnosti
MTG

Mind The Gap

15. 4. 2011 0:00
Vyznam zeleznice je v CR naprosto nedocenen, souhlas

Minuly rok jsem v jednom clanku napsal toto - "Další zatím zanedbanou oblastí je dopravní infrastruktura a to především železnice. Ta bude-li povýšena na evropský standard, mohla by generovat velmi zajímavé příjmy, právě z důvodu tranzitnosti ČR. Bude-li navíc železnice a letecká doprava vhodně provázána, budiž příkladem letiště Amsterdam Schipol, může dále posílit pozici Ruzyně jako centrálního hubu pro cestu do regionu. Je totiž třeba si uvědomit, že Varšava nemá vhodné letiště a stavba nového, které nahradí katastrofální Varšavské letiště Frederika Chopina, bude ještě chvíli trvat." - http://kram.blog.idnes.cz/c/120532/Cesta-z-krize-podle-pravicoveho-volice.html Drzim Vam palce, CR si diskusi o zeleznici a hlavne jeji konecne zlepseni zaslouzi, chystam se napsat clanek o tom, jak tady v UK funguje zeleznice a jaky to ma vyznam pro zemi. Tady uz to nekdo pochopil Koneckoncu, aby ne, tady ji vymysleli. Zdravim. Jiri Kram

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1603x
... věnuji se železnici. Aktivně i aktivisticky.