Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
X

xychteen

14. 4. 2011 23:53
Pěknej šotočlánek

;-D

0 0
možnosti
ZH

Fai Rodis

14. 4. 2011 23:19
Vlak?

Kristepane.

Udelala jsem pred par lety tu blbost, ze jsem jela z Prahy do Munsteru vlakem. Bylo to tam 14, zpatky 16 hodin, des a hruza pri prestupech, zpozdeni...

Pritom letadlem Praha-Dortmund to je hodina...a pak 50 kilometru do Munsteru.

Totiz ty nemecke zeleznice pres Berlin jsou na kraji sve kapacity, takze kdyz se  to Intercity dostane mimo svoje zxasove okno, tak je upozadovano ve prospech tech nezpozdenych a hodiny naskakuji. A fakt bych chtela videt, jak by na tyto trate nacpali jeste vic vlaku, kdyz uz ted se v Berline stridaji na nastupistich v 3minutovychy intervalech!

A na tech ceskych regionalnich tratich - jeden vlacek za 4 hodiny, kdo zmeska, ten si pocka - dekuju, nechci.

0 0
možnosti
JB

Huffnagellův duch

15. 4. 2011 8:17
Re: Vlak?

To je ale trošku k jiné diskuzi. Tento článek se týká bezhlavého, neuváženého rušení regionálních tratí.

0 0
možnosti
D

dampfer

14. 4. 2011 22:20
Samozřejmě

že jde "jen" o peníze a ze strany lidí o pohodlnost. V podnicích byli zaměstnáni vykládací čety, kteří přistavili nákl auto k vagonu a materiál zavezli do podniku. Dnes to přivezou až k rampě a ušetření dělníci sedí u počítačů a hrají si PC hry.

0 0
možnosti
ZH

Fai Rodis

14. 4. 2011 23:20
Re: Samozřejmě

Spis usetreni delnici sedi doma jako nezamestnani.

0 0
možnosti
JM

J i ř í

14. 4. 2011 22:07
Někdy by stačilo

nelikvidovat železnici, ale jen její management :-)

0 0
možnosti
ER

borovec

15. 4. 2011 9:23
Re: Někdy by stačilo

;-D;-D;-DR^R^R^

0 0
možnosti
D

Dusan321

14. 4. 2011 21:36
Cesky skanzen zeleznicni dopravy?

Dalo by se polemizovat skoro se vsim v tom clanku, ale to by bylo ponekud dlouhe. Takze se jenom zeptam: opravdu jsou vsude ve vyspelem svete blbci, kteri si neumi spocitat uzasnou vyhodnost zeleznice? Ja jenom, ze regionalni trate se rusily uplne vsude a u nas je jedinym rozdilem, ze to delame pozdeji.

0 0
možnosti
KN

nytra

14. 4. 2011 22:03
Re: Cesky skanzen zeleznicni dopravy?

Proč je tedy takový odpor k privatizaci regionálních tratí? I Jančura řekl že bude tratě které považuje SŽDC za prodělečné udržovat sám, když mu je předají. Například meziregionání trať Ostrava Jeseník je třeba v zimě bezkonkurenčně pohodlnější a stejně rychlá jako autem, nehledě k tomu že si můžeme za jízdy dát pivo nebo slivovici. Ovšem mnoho regionálních tratí je ve špatném stavu, pokud se to změní bude zase výhodné je více využívat, i ČD jak zvětřily konkurenci se začaly více snažit. Ukazovat jak se to dělá v cizině není až tak směrodatné, Švýcarská kvalita a Česká cena nejdou až tak srovnávat, pravda je někde uprostřed, jak by se mělo dělat už tady Jančura ukazuje, když se mu to podaří jak v autobusech tak zase několik mýtů o železnici padne. Ostatně i v USA se znovu začíná rozmach železniční dopravy. O takové rychlosti dopravy jaká je na vysokorychlostních tratích v Číně, Japonsku, Francii a podobně se může silniční dopravě jen zdát, ovšem to nejsou regionální tratě.

0 0
možnosti
MBI

nebolševik

14. 4. 2011 21:08
tak tohle je téměř

"přes kopírák" argumentace, kterou používali formani někdy v polovině 19. století, když je pozvolna vytlačovala železnice (viz, v beletristickém zpracování, V.Neff, Sňatky z rozumu). Nevím, zda si autor všiml, že mohutný rozvoj železnic vedl ve starém dobrém c. a k. mocnářství k velkolepému státnímu bankrotu v r. 1870. Celkem by bylo dobře, kdyby si lidé, kteří chtějí o něčem mluvit také obstarali patřičné relevantní informace. Dnes není železnice schopna přežít, v konkurenci s jinými druhy dopravy, bez masívních dotací. Což není nějaká česká specialita - kupříkladu ve Švýcarsku je nedělní výlet vlakem, mimochodem náramně zajímavý, tedy z hlediska cestovatelského a estetického zážitku, zatraceně drahá záležitost. Závěr: inženýři lidských duší a civilizačního pokroku se ve 100% případů těžce mýlí, což platí i o tomto blogu.

0 0
možnosti
SP

kiv

14. 4. 2011 22:10
Re: tak tohle je téměř

R^ není co dodat .. ;-D.

0 0
možnosti
MK

2mmmm_2

14. 4. 2011 20:24
Dávám přednost vlaku pokud

autobus jede skoro stejně rychle nebo i o něco rychleji.

0 0
možnosti
R

ramsveyker

14. 4. 2011 20:07
Beechingova reforma

Házím zde odkaz na zajímavý článeček o hromadném uzavírání tratí, málo zatížených a ztrátových dráhách a rušení zastávkových vlaků na mnoha dalších tratích v Anglii v 60. a 70. letech. Předem upozorňuji, že jde o neveselé čtení, a že výsledky byly více než ubohé.

 

cs.wikipedia.org/wiki/Beechingova_reforma

0 0
možnosti
K

Kozel_

14. 4. 2011 18:41
Moc demagogie

Autor opakuje jednu věc v podstatě třikrát, např. první téma takto zpracovává, tj. otázku zastávek mimo obce. Nejdřív vysvětlí že zastávku mimo obec by přece tehdy nepostavili. Pak o kus dál vysvětlí, že není problém k zastávce mimo obec dojet např. na kole. Podobně jsou rozebratá i další témata. K té údržbě silnic je to asi tak. Pokud někde pojede vlak třeba třikrát za den, jeden vagon, tak opotřebení nenastane ani tak od provozu, ale spíše samo - časem. Působení počasí a přírody. Koleje, na kterých nepojede vůbec žádný vlak zrezaví za dokonce ještě rychlejší dobu než ty často užívané.

Silnice do obcí v současnosti být musí, např. sanitka po železnici nejezdí, takže silnice se bere jako nutnost. I málo užívaná silnice má svoji režii. Pokud tam jede autobus třikrát za den, tak ji moc neopotřebuje. A funguje tu spíš zas faktor času, podobně jako u auta, které "jen" stojí v garáži a pomalu rezaví. Tj. silnici udržovat musíme, i když se po ní jezdí málo. Převedení části provozu na železni

0 0
možnosti
K

Kozel_

14. 4. 2011 18:48
Re: Moc demagogie

ci u málo užívané silnice neznamená vůbec menší náklady na údržbu silnice, protože hlavní chátrání tu nezpůsobuje ten autobus, ale spíš působení přírody - slunce, přívaly vody, mráz atd.

Nemá smysl dotovat tratě, které nejsou užívané, navíc pokud z obcí tam lidi musí jít nejdřív 2 km pěšky, což je leckde běžné. Lidi, co z vesnic jezdí do města do práce a nemají na ježdění denně do práce autem nezajímají úvahy nějakého rozubrady. Spíš je zajímá, jak dlouho to ráno trvá. A vlaky jsou velmi nepružné v mnoha ohledech.

Je to zkrátka o ekonomické návratnosti - na jednotlivé jídy, údržbu trati - i o takových věcech, jestli je zastávka uprostřed obce, nebo někde 2-3 kilometry od obce. Na silnici existují i malé autobusy, vlak minimalizovat nejde.

Není třeba živit tratě, které by byly hodně náročné ekonomicky, lidem poskytovaly malý komfort (např. mimo obec), vlaky jezdily obsazené 5ti lidmi apod. Vlaková doprava skvěle funguje na meziměstské dopravě a na příměstské dopravě, kde je skvělá vytíž

0 0
možnosti
ŠA

s.m.

14. 4. 2011 18:39
Karma

Karma za článek, i když příliš dlouhý.

Osobně z větší části volím jízdu vlakem než busem, i když vyjde dráž. Ale cesta vlakem mi pořád evokuje vzpomínky z dětství,romantikuR^ Navíc mi v buse bývá často špatně a člověk se nemůže projít, kdy se mu zachce atd atd..

Train forever:-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1603x
... věnuji se železnici. Aktivně i aktivisticky.