Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

Mychal.B.

14. 4. 2011 13:33
Asi si to dočtu později,

ale k bodům 1 až 3 - ony ty "regionální tratě", jak je dnes nazýváme byly stavěny nikoliv pro potřebu osobní dopravy, ale pro potřeby průmyslu. Tudíž to, co napadáte v bodě 1 je ve skutečnosti holou pravdou. K bodům 2 až 3 - ano, když lidé chtějí, tak se projdou nebo jedou na kole. Když nechtějí nebo nemůžou, tak jsou holt raději, když jim ten autobus zastaví na návsi - ne každému se chce za libovolných povětrnostních podmínek a stavu silnice/pěšiny jít/jet na zastávku někam do polí či lesa na vlak, k tomu přičtěme tu těžší zavazadlo, tu např. úraz, tu malé dítě...

Ještě pořád trváte na svém tvrzení z bodů 1 až 3?

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

14. 4. 2011 13:30
ČD i koleje privatizovat

Osobně bych se klonil k privatizaci. Vlastník dráhy bude dbát na to, aby přilákal co nejvíce lidí, nebude zbytečně usilovat o zrušení tratí (svého majetku) a naopak se bude snažit si zajistit co nejvíce dotací na osobní dopravu. Platí to jak pro dopravce, tak pro vlastníka kolejí a nádraží. Součástí lákání lidí do vlaků je myslím i zlepšení stavu souprav, doprovodný servis a vybudování poškozeného vztahu cestujících k železnici. Služba musí odpovídat nárokům cestujících a konkurenci, ne naopak.

0 0
možnosti
RP

radim36

14. 4. 2011 13:13
udržování železničních tratí je investice do budoucna.

Vlak či motorové vozy mají výhodu menšího valivého odporu, lepšího profilu tratě, zkrátka z principu menší spotřeba energie, která navíc ještě může být snadno ekologická  neboli trať může být elektrifikována.

Nevýhoda je právě v zastaralém řízení využití tratí. V automobilové dopravě je každá dopravní jednotka řízena autonomně řidičem, tudíž auta mohou jezdit hned po sobě jen s odstupem daným reakční dobou řidiče. Vlak musí mít pro sebe zatím celou jednu trať. Ale dneska už není teoreticky problém řídit vlaky tak , že mohou po kolejích jezdit za sebou jen s nějakým minimálním odstupem. Je to jen otázka spolehlivosti, kdy bude tak velká, asi vícenásobně jištěná a nenapadnutelná nějakými hackery, aby se tak jezdilo i na železnici. Propustnost železničních tratí by se tak podstatně zvýšila a stala by se mnohem větší než stejně široká silnice. Vzhledem k tomu, že hustota obyvatel u nás se stále zvětšuje, bude čím dál více železničních tratí vhodnějších pro dopravu než silnice

0 0
možnosti
JJ

doublejay

15. 4. 2011 14:24
Už teďka je hackujou

frajeři s dvoukolákama, co najdou volně pohozený ztracený měděný kabel, tak ho zachraňujou pro hospodářství přece

0 0
možnosti
MP

Martin V2

14. 4. 2011 13:12
Hmm

Na to aby to bylo vtipný, to bylo moc dlouhý.:-/Rv

0 0
možnosti
MP

Martin V2

14. 4. 2011 13:49
Re: Hmm

Tohle mě zaujalo - Přeprava zavazadel – Kapacita vlaku jde na rozdíl od autobusu snadno navyšovat. Fakt tomu věříte? Kde to funguje mi prozradíte?

0 0
možnosti
A

AAA2

14. 4. 2011 13:05
Dobra snuska

demagogie...

0 0
možnosti
L

lesicatko

14. 4. 2011 13:04
Tiež vyrabate mýty

Napr o tej ekologickosti. vyvrátené to máte tu :

http://www.econoir.sk/2010/12/11/osobna-zeleznicna-doprava/

 a veĺmi jasne tu :

http://pinus.bloguje.cz/871931-osobni-zeleznice-v-evrope-nakladni-zeleznice-v-usa.php

A teraz čo ?

0 0
možnosti
AH

alex hart

14. 4. 2011 13:36
Re: Tiež vyrabate mýty

A teraz vobec nič.  Vždy totiž rozhoduje celá řada faktorů. Mimo jiné to, kolik osobních aut daná železnice nahradí. Nebo to, že dnešní ubohé využití železnice je nebývalým historickým extrémem. A celá řada dalších aspektů, které vůbec neuvažujete.

.

Rozhodující je tedy podle mne spíše spíše to, zda chceme mermomocí všechno přepravovat po silnici, a nebo zda přeci jen nevyužít už dávno vybudovanou infrastrukturu železnice moderním způsobem.. Ne tak jako před 100 léty. Čili úvah je zde řada. Jedno je jisté. Pokud budeme stále jen blbě zabejčení že to či ono nejde, tak nepůjde nikdy nic.

0 0
možnosti

Rumcajz

14. 4. 2011 13:01
Hodnocení

Konečně článek od někoho, kdo tomu rozumí a chápe, že naši předkové nebyli blbci, když stavěli tratě. Samozřejmě je toho hodně, co se dá vylepšit. S obsahem tohoto článku ale plně souhlasím. R^

0 0
možnosti
SP

kiv

14. 4. 2011 12:51
Vy tu břečíte

nad rušením pár lokálek jejichž rychlost přepravy konkuruje s bídou koňskému povozu či zdatnějšímu cyklistovi ... Např. v Austrálii zaniklo za posledních 25 let doslova tisíce km tratí a ani tamější přezelenalé vlády s tím nic nenadělaly.... :-/ 

Efektivita, konkurenceschopnost a produktivita je  hlavním mottem současné ekonomiky. Ani jedno kritérium  současná železniční  doprava osob na krátké vzdálenosti nemá z principu šanci splnit.  Můžeme tedy lokálky udržovat z daní jen jako technický  skanzen pro bohaté čínské turisty. Jiný význam  již nemají a už ani nikdy mít nebudou i když popíšete další stohy papíru ....

0 0
možnosti
P

pavel.61.

14. 4. 2011 12:42
jsem "milovníkem" vlaku ale

Cesta z Pha do Brna netrvá 1h. Na cestu z Jihlavy do Liberce nebo z Pardubic do Jindřichova Hradce je třeba vymezit půl dne.

Myslím že nám chybí rychlé moderní tratě. Tedy nové tratě, tak jak stavíme dnes dálnice.  Jak kdosi řekl, chlubit se naší žel.sítí je jako chlubit se, kolik máme na půdě ČB televizorů

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1603x
... věnuji se železnici. Aktivně i aktivisticky.